Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 629 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %29,6 %3 732 00070 %
Yle TV213,5 %10,1 %3 587 00068 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,1 %2 425 00046 %
Yle yhteensä46,8 %42,8 %4 176 00079 %
MTV316,2 %21,3 %3 655 00069 %
Sub2,8 %3,5 %2 461 00046 %
AVA2,3 %2,1 %1 942 00037 %
C More Total2,3 %1,6 %914 00017 %
MTV yhteensä23,6 %28,5 %4 038 00076 %
Nelonen5,6 %6,4 %3 178 00060 %
Jim2,4 %2,1 %2 102 00040 %
Liv1,9 %1,9 %1 884 00036 %
Hero1,1 %1,7 %1 351 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %12,2 %3 611 00068 %
TV52,7 %2,7 %2 331 00044 %
Kutonen2,6 %2,3 %1 773 00033 %
Frii1,6 %1,5 %1 310 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %58 0001 %
TLC2,0 %1,8 %1 269 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %3 004 00057 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 592 00030 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 388 00026 %
Disney Finland4,6 %3,6 %2 142 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %463 0009 %
AlfaTV1,3 %1,7 %1 408 00027 %
Muut3,3 %3,1 %1 447 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 629 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.