Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 093 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %28,7 %1 702 00070 %
Yle TV214,5 %12,2 %1 647 00068 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,4 %1 155 00048 %
Yle yhteensä47,1 %44,3 %1 878 00077 %
MTV313,7 %18,1 %1 635 00067 %
Sub3,2 %4,3 %1 201 00049 %
AVA1,9 %1,7 %910 00037 %
C More Total3,4 %2,6 %497 00020 %
MTV yhteensä22,1 %26,7 %1 808 00074 %
Nelonen4,7 %5,5 %1 413 00058 %
Jim2,6 %2,4 %1 043 00043 %
Liv1,5 %1,6 %904 00037 %
Hero1,2 %1,8 %709 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,3 %1 626 00067 %
TV52,6 %2,5 %1 139 00047 %
Kutonen3,9 %3,5 %989 00041 %
Frii1,3 %1,1 %622 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC0,9 %0,8 %568 00023 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,8 %1 400 00058 %
STAR Channel2,7 %2,0 %846 00035 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %759 00031 %
Disney Finland5,7 %4,3 %1 081 00045 %
Paramount Network0,4 %0,3 %242 00010 %
AlfaTV1,3 %1,6 %707 00029 %
Muut4,4 %4,0 %725 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 093 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.