Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 313 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %29,8 %3 548 00072 %
Yle TV213,0 %9,9 %3 345 00068 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,1 %2 365 00048 %
Yle yhteensä46,8 %42,9 %3 907 00079 %
MTV316,3 %21,3 %3 457 00070 %
Sub2,7 %3,5 %2 343 00047 %
AVA2,3 %2,1 %1 905 00039 %
C More Total2,3 %1,6 %850 00017 %
MTV yhteensä23,6 %28,5 %3 800 00077 %
Nelonen5,4 %6,3 %3 005 00061 %
Jim2,4 %2,1 %2 054 00042 %
Liv1,9 %2,0 %1 864 00038 %
Hero1,2 %1,7 %1 341 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,1 %3 416 00069 %
TV52,7 %2,7 %2 257 00046 %
Kutonen2,6 %2,3 %1 734 00035 %
Frii1,7 %1,5 %1 285 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %58 0001 %
TLC2,0 %1,8 %1 249 00025 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %2 889 00059 %
STAR Channel2,2 %1,7 %1 518 00031 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 356 00027 %
Disney Finland4,6 %3,5 %2 059 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %444 0009 %
AlfaTV1,3 %1,7 %1 398 00028 %
Muut3,3 %3,0 %1 362 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 313 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.