Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 176 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %27,8 %3 281 00066 %
Yle TV212,0 %8,0 %3 163 00064 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,0 %2 049 00042 %
Yle yhteensä43,0 %37,7 %3 693 00075 %
MTV317,0 %21,8 %3 285 00067 %
Sub2,8 %3,4 %2 159 00044 %
AVA2,8 %3,0 %1 877 00038 %
C More Total0,8 %1,2 %525 00011 %
MTV yhteensä23,4 %29,4 %3 625 00073 %
Nelonen6,0 %7,4 %2 938 00060 %
Jim2,8 %2,8 %2 066 00042 %
Liv1,9 %1,9 %1 939 00039 %
Hero1,0 %1,4 %1 225 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,5 %3 345 00068 %
TV54,6 %4,0 %2 370 00048 %
Kutonen2,8 %2,6 %1 642 00033 %
Frii2,1 %2,1 %1 376 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %39 0001 %
TLC2,1 %1,8 %1 262 00026 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,2 %2 887 00058 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 406 00028 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 407 00029 %
Disney Finland5,0 %4,0 %1 978 00040 %
Paramount Network0,3 %0,3 %494 00010 %
AlfaTV1,1 %1,5 %1 261 00026 %
Muut3,5 %3,1 %1 405 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 176 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.