Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 305 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %24,9 %1 162 00084 %
Yle TV210,4 %7,4 %1 087 00078 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,8 %777 00056 %
Yle yhteensä37,8 %34,1 %1 232 00089 %
MTV315,9 %21,1 %1 155 00083 %
Sub3,3 %4,0 %803 00058 %
AVA3,4 %3,8 %738 00053 %
C More Total0,9 %1,1 %195 00014 %
MTV yhteensä23,5 %30,0 %1 220 00088 %
Nelonen6,8 %8,0 %1 029 00074 %
Jim3,0 %3,1 %751 00054 %
Liv2,1 %1,9 %713 00051 %
Hero1,1 %1,4 %468 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,4 %1 144 00082 %
TV55,8 %5,0 %880 00063 %
Kutonen3,5 %3,0 %652 00047 %
Frii2,5 %2,2 %577 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %20 0001 %
TLC1,9 %1,9 %497 00036 %
Warner Bros. Discovery14,7 %13,0 %1 039 00075 %
STAR Channel2,6 %2,0 %516 00037 %
National Geographic Channel2,7 %2,3 %587 00042 %
Disney Finland5,3 %4,3 %774 00056 %
Paramount Network0,4 %0,3 %189 00014 %
AlfaTV0,5 %0,6 %399 00029 %
Muut5,1 %3,9 %488 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 305 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.