Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %27,1 %1 225 00088 %
Yle TV210,1 %8,2 %1 157 00083 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,1 %893 00064 %
Yle yhteensä40,5 %37,4 %1 292 00093 %
MTV313,2 %16,8 %1 183 00085 %
Sub3,7 %4,2 %887 00064 %
AVA3,0 %3,7 %817 00059 %
C More Total1,0 %0,8 %203 00015 %
MTV yhteensä20,9 %25,5 %1 227 00088 %
Nelonen7,3 %8,5 %1 050 00075 %
Jim3,4 %3,2 %835 00060 %
Liv2,3 %2,4 %787 00057 %
Hero1,9 %2,7 %608 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %16,8 %1 157 00083 %
TV54,7 %5,3 %930 00067 %
Kutonen3,4 %2,8 %701 00050 %
Frii2,1 %1,4 %594 00043 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %44 0003 %
TLC1,6 %1,9 %477 00034 %
Warner Bros. Discovery12,2 %11,7 %1 066 00077 %
STAR Channel2,8 %2,2 %643 00046 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %579 00042 %
Disney Finland6,2 %4,5 %822 00059 %
Paramount Network0,4 %0,3 %175 00013 %
AlfaTV0,9 %0,7 %519 00037 %
Muut4,3 %3,4 %546 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 316 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.