Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %31,2 %3 690 00070 %
Yle TV211,5 %7,9 %3 675 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,3 %2 411 00046 %
Yle yhteensä45,2 %41,4 %4 200 00079 %
MTV314,4 %18,0 %3 586 00068 %
Sub3,2 %3,3 %2 550 00048 %
AVA2,4 %2,8 %2 061 00039 %
C More Total0,9 %0,8 %550 00010 %
MTV yhteensä20,9 %24,8 %3 938 00074 %
Nelonen6,5 %7,7 %3 262 00062 %
Jim3,3 %2,9 %2 268 00043 %
Liv2,3 %2,3 %2 152 00041 %
Hero1,4 %2,0 %1 482 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,0 %3 682 00070 %
TV54,0 %4,8 %2 618 00049 %
Kutonen2,6 %2,2 %1 785 00034 %
Frii1,8 %1,4 %1 498 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %82 0002 %
TLC1,6 %1,6 %1 325 00025 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,2 %3 114 00059 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 796 00034 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %1 482 00028 %
Disney Finland5,5 %4,3 %2 339 00044 %
Paramount Network0,3 %0,2 %484 0009 %
AlfaTV1,4 %1,6 %1 495 00028 %
Muut3,3 %2,8 %1 625 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 594 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.