Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 378 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %32,0 %1 913 00071 %
Yle TV211,4 %7,2 %1 903 00071 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,4 %1 233 00046 %
Yle yhteensä46,3 %41,5 %2 194 00082 %
MTV315,7 %19,7 %1 902 00071 %
Sub2,9 %2,8 %1 250 00047 %
AVA2,8 %3,4 %1 082 00040 %
C More Total0,5 %0,4 %216 0008 %
MTV yhteensä22,0 %26,1 %2 058 00077 %
Nelonen7,0 %8,1 %1 681 00063 %
Jim2,9 %2,6 %1 095 00041 %
Liv2,6 %2,6 %1 142 00043 %
Hero1,3 %1,9 %725 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,2 %1 908 00071 %
TV54,0 %4,5 %1 306 00049 %
Kutonen1,4 %1,4 %777 00029 %
Frii2,0 %1,6 %795 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %31 0001 %
TLC2,3 %2,4 %711 00026 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,9 %1 587 00059 %
STAR Channel1,8 %1,8 %857 00032 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %634 00024 %
Disney Finland3,9 %3,2 %1 119 00042 %
Paramount Network0,2 %0,1 %216 0008 %
AlfaTV1,6 %1,7 %773 00029 %
Muut2,7 %2,3 %782 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 378 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.