Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 338 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %29,1 %1 852 00069 %
Yle TV212,7 %6,7 %1 822 00068 %
Yle Teema&Fem5,1 %3,4 %1 396 00052 %
Yle yhteensä46,4 %39,2 %2 138 00080 %
MTV314,4 %20,2 %1 826 00068 %
Sub2,9 %3,5 %1 291 00048 %
AVA2,4 %2,4 %958 00036 %
C More Total0,7 %0,6 %252 0009 %
MTV yhteensä20,5 %26,7 %2 016 00075 %
Nelonen5,8 %6,1 %1 642 00061 %
Jim3,4 %3,4 %1 153 00043 %
Liv2,4 %2,5 %1 100 00041 %
Hero1,6 %2,7 %800 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,6 %1 904 00071 %
TV53,5 %4,0 %1 316 00049 %
Kutonen1,7 %1,9 %854 00032 %
Frii2,5 %2,1 %727 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC2,8 %2,7 %749 00028 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,6 %1 598 00060 %
STAR Channel2,2 %2,0 %758 00028 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %694 00026 %
Disney Finland4,0 %3,3 %1 057 00039 %
Paramount Network0,2 %0,1 %136 0005 %
AlfaTV1,6 %2,3 %810 00030 %
Muut3,9 %3,4 %801 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 338 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.