Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 014 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %29,1 %1 622 00067 %
Yle TV213,7 %7,0 %1 564 00064 %
Yle Teema&Fem5,3 %3,1 %1 303 00054 %
Yle yhteensä45,8 %39,1 %1 787 00074 %
MTV310,5 %16,0 %1 553 00064 %
Sub3,6 %4,7 %1 226 00050 %
AVA1,9 %2,0 %901 00037 %
C More Total1,4 %1,4 %292 00012 %
MTV yhteensä17,3 %24,1 %1 734 00071 %
Nelonen5,8 %6,3 %1 460 00060 %
Jim3,8 %3,8 %1 168 00048 %
Liv1,3 %1,6 %969 00040 %
Hero1,2 %2,0 %762 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,7 %1 671 00069 %
TV54,2 %5,1 %1 266 00052 %
Kutonen4,2 %4,0 %1 030 00042 %
Frii1,8 %1,5 %718 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,9 %0,8 %596 00025 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,5 %1 500 00062 %
STAR Channel2,7 %2,4 %803 00033 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %815 00034 %
Disney Finland6,2 %4,7 %1 109 00046 %
Paramount Network0,3 %0,3 %209 0009 %
AlfaTV1,4 %1,7 %803 00033 %
Muut6,0 %5,7 %727 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 014 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.