Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 056 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %30,6 %1 698 00070 %
Yle TV210,6 %8,6 %1 636 00067 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,2 %1 145 00047 %
Yle yhteensä43,7 %41,4 %1 864 00077 %
MTV313,1 %16,2 %1 602 00066 %
Sub3,5 %3,8 %1 239 00051 %
AVA2,0 %2,1 %947 00039 %
C More Total1,3 %1,2 %318 00013 %
MTV yhteensä20,0 %23,3 %1 770 00073 %
Nelonen5,9 %7,2 %1 465 00060 %
Jim3,7 %3,2 %1 139 00047 %
Liv2,0 %2,0 %979 00040 %
Hero1,6 %2,3 %754 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,7 %1 652 00068 %
TV54,0 %5,1 %1 245 00051 %
Kutonen3,9 %3,2 %990 00041 %
Frii1,5 %1,2 %694 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %51 0002 %
TLC0,9 %0,8 %600 00025 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,6 %1 445 00060 %
STAR Channel3,1 %2,7 %906 00037 %
National Geographic Channel4,1 %2,7 %818 00034 %
Disney Finland7,3 %5,4 %1 172 00048 %
Paramount Network0,5 %0,3 %258 00011 %
AlfaTV1,4 %1,5 %701 00029 %
Muut3,9 %3,3 %785 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 056 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.