Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 501 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %27,6 %3 402 00064 %
Yle TV212,6 %8,1 %3 415 00064 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,0 %2 110 00040 %
Yle yhteensä43,0 %37,6 %3 958 00075 %
MTV316,9 %21,8 %3 452 00065 %
Sub2,9 %3,4 %2 270 00043 %
AVA2,8 %3,0 %1 926 00036 %
C More Total0,8 %1,2 %571 00011 %
MTV yhteensä23,4 %29,4 %3 831 00072 %
Nelonen6,2 %7,4 %3 089 00058 %
Jim2,8 %2,8 %2 135 00040 %
Liv1,9 %1,9 %1 996 00038 %
Hero0,9 %1,4 %1 228 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,5 %3 515 00066 %
TV54,5 %4,1 %2 448 00046 %
Kutonen2,8 %2,6 %1 670 00032 %
Frii2,1 %2,0 %1 393 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %39 0001 %
TLC2,0 %1,8 %1 281 00024 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,2 %2 989 00056 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 450 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 438 00027 %
Disney Finland5,0 %4,0 %2 040 00039 %
Paramount Network0,3 %0,3 %506 00010 %
AlfaTV1,1 %1,4 %1 270 00024 %
Muut3,6 %3,1 %1 501 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 501 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.