Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,8 %36,6 %1 191 00097 %
Yle TV212,3 %8,2 %1 086 00089 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %956 00078 %
Yle yhteensä54,1 %48,2 %1 191 00097 %
MTV318,0 %23,9 %1 149 00094 %
Sub1,4 %2,0 %761 00062 %
AVA1,9 %1,5 %661 00054 %
C More Total1,6 %1,0 %246 00020 %
MTV yhteensä22,9 %28,4 %1 162 00095 %
Nelonen4,0 %4,8 %967 00079 %
Jim2,2 %1,9 %731 00060 %
Liv1,5 %1,8 %656 00054 %
Hero0,9 %1,5 %515 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %9,9 %1 062 00087 %
TV51,7 %1,8 %730 00060 %
Kutonen1,8 %1,6 %566 00046 %
Frii1,6 %1,5 %542 00044 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,7 %1,3 %518 00042 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,9 %907 00074 %
STAR Channel0,9 %0,9 %507 00041 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %495 00040 %
Disney Finland3,2 %2,4 %691 00056 %
Paramount Network0,1 %0,1 %108 0009 %
AlfaTV2,2 %3,0 %744 00061 %
Muut1,8 %1,8 %338 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 194 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.