Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 989 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %25,4 %1 549 00064 %
Yle TV215,8 %10,5 %1 555 00064 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,6 %1 129 00046 %
Yle yhteensä44,6 %38,4 %1 775 00073 %
MTV315,4 %19,7 %1 566 00065 %
Sub3,3 %3,9 %1 144 00047 %
AVA1,6 %1,6 %741 00031 %
C More Total3,1 %4,9 %433 00018 %
MTV yhteensä23,3 %30,2 %1 737 00072 %
Nelonen6,1 %8,1 %1 436 00059 %
Jim2,6 %2,7 %1 059 00044 %
Liv1,3 %1,5 %904 00037 %
Hero0,9 %1,3 %671 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,6 %1 616 00067 %
TV52,3 %2,6 %1 090 00045 %
Kutonen3,6 %3,1 %966 00040 %
Frii1,5 %1,2 %662 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0001 %
TLC0,9 %0,7 %642 00026 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,4 %1 383 00057 %
STAR Channel2,7 %2,1 %846 00035 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %768 00032 %
Disney Finland6,0 %4,5 %1 091 00045 %
Paramount Network0,4 %0,2 %261 00011 %
AlfaTV1,1 %1,4 %629 00026 %
Muut5,3 %4,7 %719 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 989 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.