Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 442 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %25,6 %3 343 00063 %
Yle TV214,4 %8,9 %3 403 00064 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,5 %2 341 00044 %
Yle yhteensä44,1 %37,0 %3 968 00075 %
MTV318,0 %22,8 %3 496 00066 %
Sub2,9 %3,4 %2 348 00044 %
AVA2,0 %1,9 %1 692 00032 %
C More Total2,1 %3,2 %741 00014 %
MTV yhteensä25,0 %31,3 %3 883 00073 %
Nelonen7,2 %9,7 %3 183 00060 %
Jim2,3 %2,4 %2 039 00038 %
Liv1,9 %1,9 %1 952 00037 %
Hero0,9 %1,4 %1 240 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,3 %3 574 00067 %
TV52,3 %2,5 %2 181 00041 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 663 00031 %
Frii1,9 %1,7 %1 339 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 397 00026 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,2 %2 837 00054 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 523 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 407 00027 %
Disney Finland4,7 %3,6 %2 107 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %440 0008 %
AlfaTV1,2 %1,6 %1 245 00024 %
Muut4,0 %3,6 %1 406 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 442 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.