Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 143 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %10,4 %640 00046 %
Yle TV216,0 %12,1 %779 00055 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,6 %354 00025 %
Yle yhteensä27,8 %24,2 %900 00064 %
MTV318,6 %20,0 %758 00054 %
Sub4,9 %5,1 %557 00040 %
AVA2,1 %2,0 %294 00021 %
C More Total3,2 %5,0 %184 00013 %
MTV yhteensä28,7 %32,1 %951 00068 %
Nelonen10,3 %13,8 %731 00052 %
Jim3,3 %3,1 %423 00030 %
Liv2,7 %2,9 %390 00028 %
Hero0,6 %0,8 %186 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,5 %867 00062 %
TV53,1 %3,6 %483 00034 %
Kutonen2,9 %2,7 %331 00024 %
Frii2,1 %2,0 %199 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %2 0000 %
TLC2,9 %2,1 %260 00019 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,6 %639 00045 %
STAR Channel5,2 %4,1 %384 00027 %
National Geographic Channel3,9 %3,2 %239 00017 %
Disney Finland9,1 %7,3 %494 00035 %
Paramount Network0,6 %0,5 %111 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %125 0009 %
Muut6,5 %6,3 %431 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 143 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.