Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,5 %17,1 %1 513 00058 %
Yle TV234,0 %38,6 %1 768 00068 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,6 %970 00037 %
Yle yhteensä56,5 %57,3 %1 990 00076 %
MTV311,5 %14,2 %1 530 00059 %
Sub3,2 %3,1 %1 106 00042 %
AVA1,1 %1,0 %650 00025 %
C More Total1,4 %0,5 %277 00011 %
MTV yhteensä17,2 %18,9 %1 731 00066 %
Nelonen5,4 %5,6 %1 305 00050 %
Jim2,2 %2,1 %849 00033 %
Liv1,4 %1,4 %716 00027 %
Hero0,8 %0,9 %577 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %10,0 %1 520 00058 %
TV52,4 %2,6 %985 00038 %
Kutonen2,8 %2,0 %758 00029 %
Frii1,3 %1,4 %518 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %37 0001 %
TLC0,9 %0,8 %454 00017 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,9 %1 286 00049 %
STAR Channel2,2 %1,7 %752 00029 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %621 00024 %
Disney Finland5,0 %3,7 %989 00038 %
Paramount Network0,3 %0,2 %181 0007 %
AlfaTV0,7 %1,0 %470 00018 %
Muut3,1 %2,0 %470 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 182 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.