Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,0 %17,3 %1 114 00080 %
Yle TV228,0 %31,1 %1 080 00078 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,0 %702 00050 %
Yle yhteensä50,2 %50,3 %1 261 00091 %
MTV313,3 %16,8 %1 095 00079 %
Sub3,1 %3,3 %745 00054 %
AVA1,8 %2,0 %523 00038 %
C More Total1,3 %0,4 %178 00013 %
MTV yhteensä19,4 %22,5 %1 173 00084 %
Nelonen5,7 %6,5 %875 00063 %
Jim2,3 %2,2 %574 00041 %
Liv2,3 %2,5 %625 00045 %
Hero1,2 %1,2 %442 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,5 %1 048 00075 %
TV53,2 %3,2 %709 00051 %
Kutonen2,8 %1,8 %501 00036 %
Frii2,0 %1,4 %395 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC1,7 %1,5 %334 00024 %
Warner Bros. Discovery9,7 %7,9 %905 00065 %
STAR Channel2,2 %2,0 %500 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %387 00028 %
Disney Finland4,7 %3,7 %643 00046 %
Paramount Network0,3 %0,2 %123 0009 %
AlfaTV0,4 %0,6 %279 00020 %
Muut3,9 %2,2 %256 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 304 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.