Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 154 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %20,5 %1 537 00061 %
Yle TV221,4 %22,2 %1 629 00065 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %948 00038 %
Yle yhteensä50,3 %45,2 %1 962 00078 %
MTV318,9 %24,3 %1 591 00063 %
Sub2,2 %2,4 %943 00038 %
AVA2,2 %2,2 %759 00030 %
C More Total0,7 %0,2 %208 0008 %
MTV yhteensä24,0 %29,2 %1 775 00071 %
Nelonen5,2 %6,4 %1 220 00049 %
Jim1,8 %1,7 %727 00029 %
Liv2,5 %2,6 %866 00035 %
Hero0,9 %0,8 %524 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,6 %1 490 00059 %
TV52,6 %2,8 %885 00035 %
Kutonen1,0 %0,9 %486 00019 %
Frii2,4 %2,3 %525 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC2,6 %2,1 %572 00023 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,1 %1 233 00049 %
STAR Channel1,5 %1,6 %567 00023 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %442 00018 %
Disney Finland3,0 %2,6 %782 00031 %
Paramount Network0,3 %0,2 %145 0006 %
AlfaTV1,1 %1,5 %463 00018 %
Muut2,2 %1,6 %430 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 154 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.