Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 168 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,7 %27,1 %1 135 00093 %
Yle TV219,4 %20,6 %980 00080 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %828 00068 %
Yle yhteensä56,3 %50,2 %1 159 00095 %
MTV318,4 %24,1 %1 079 00088 %
Sub1,7 %2,3 %656 00054 %
AVA1,5 %1,1 %520 00043 %
C More Total1,0 %0,3 %154 00013 %
MTV yhteensä22,6 %27,9 %1 116 00091 %
Nelonen5,0 %6,3 %863 00070 %
Jim1,6 %1,5 %549 00045 %
Liv1,5 %1,6 %538 00044 %
Hero0,6 %0,7 %414 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %9,9 %917 00075 %
TV51,2 %1,3 %597 00049 %
Kutonen1,1 %0,8 %365 00030 %
Frii2,0 %2,6 %420 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,1 %417 00034 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,9 %768 00063 %
STAR Channel1,0 %1,0 %397 00032 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %416 00034 %
Disney Finland3,0 %2,4 %576 00047 %
Paramount Network0,2 %0,1 %77 0006 %
AlfaTV1,6 %2,3 %524 00043 %
Muut1,4 %1,3 %224 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 168 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.