Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %26,5 %1 122 00092 %
Yle TV220,8 %22,2 %1 048 00086 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,4 %791 00065 %
Yle yhteensä55,7 %52,1 %1 144 00093 %
MTV318,2 %23,9 %1 060 00087 %
Sub1,8 %2,3 %571 00047 %
AVA1,3 %1,0 %475 00039 %
C More Total1,2 %0,2 %164 00013 %
MTV yhteensä22,5 %27,3 %1 099 00090 %
Nelonen5,0 %5,9 %833 00068 %
Jim1,5 %1,4 %497 00041 %
Liv1,2 %1,1 %535 00044 %
Hero0,9 %1,1 %421 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %9,4 %904 00074 %
TV51,4 %1,1 %573 00047 %
Kutonen1,0 %0,8 %370 00030 %
Frii1,9 %1,9 %400 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC1,9 %1,2 %387 00032 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,1 %719 00059 %
STAR Channel1,2 %1,2 %390 00032 %
National Geographic Channel2,1 %1,1 %394 00032 %
Disney Finland3,3 %2,3 %547 00045 %
Paramount Network0,2 %0,1 %87 0007 %
AlfaTV1,6 %2,2 %494 00040 %
Muut1,8 %1,5 %224 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 163 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.