Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,1 %6,7 %542 00038 %
Yle TV237,4 %43,0 %918 00065 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,4 %276 00020 %
Yle yhteensä46,8 %51,1 %1 049 00074 %
MTV311,1 %12,9 %625 00044 %
Sub4,4 %2,9 %410 00029 %
AVA1,5 %2,2 %243 00017 %
C More Total1,1 %0,2 %97 0007 %
MTV yhteensä18,1 %18,1 %752 00053 %
Nelonen6,4 %6,2 %523 00037 %
Jim2,6 %2,8 %351 00025 %
Liv2,7 %2,8 %281 00020 %
Hero1,2 %1,8 %190 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %13,6 %715 00051 %
TV52,3 %2,3 %324 00023 %
Kutonen3,0 %2,6 %316 00022 %
Frii2,2 %1,7 %166 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %8 0001 %
TLC2,3 %1,8 %195 00014 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,5 %522 00037 %
STAR Channel4,7 %4,3 %300 00021 %
National Geographic Channel3,5 %1,7 %264 00019 %
Disney Finland8,2 %6,0 %435 00031 %
Paramount Network0,5 %0,6 %121 0009 %
AlfaTV0,3 %0,3 %107 0008 %
Muut3,5 %1,7 %294 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 198 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.