Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,0 %6,6 %559 00040 %
Yle TV234,5 %40,7 %828 00059 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,3 %302 00021 %
Yle yhteensä44,0 %48,6 %978 00070 %
MTV311,4 %13,7 %671 00048 %
Sub5,2 %4,8 %467 00033 %
AVA2,0 %2,2 %262 00019 %
C More Total1,8 %1,0 %117 0008 %
MTV yhteensä20,4 %21,8 %825 00059 %
Nelonen5,6 %5,5 %527 00037 %
Jim2,5 %2,8 %374 00027 %
Liv3,1 %3,0 %333 00024 %
Hero1,2 %1,3 %206 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %12,6 %723 00051 %
TV53,1 %2,8 %386 00027 %
Kutonen3,9 %3,0 %304 00022 %
Frii1,8 %1,6 %169 00012 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %25 0002 %
TLC1,6 %1,5 %187 00013 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,2 %588 00042 %
STAR Channel5,1 %3,4 %307 00022 %
National Geographic Channel3,2 %1,6 %239 00017 %
Disney Finland8,4 %4,9 %412 00029 %
Paramount Network0,5 %0,4 %83 0006 %
AlfaTV0,2 %0,2 %112 0008 %
Muut3,3 %2,3 %270 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 156 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.