Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 049 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %19,8 %2 870 00058 %
Yle TV222,9 %27,8 %3 119 00063 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,2 %1 826 00037 %
Yle yhteensä49,8 %49,8 %3 642 00074 %
MTV315,2 %20,0 %2 968 00060 %
Sub3,2 %3,2 %1 855 00038 %
AVA1,9 %1,7 %1 414 00029 %
C More Total1,5 %0,8 %518 00010 %
MTV yhteensä21,8 %25,6 %3 283 00067 %
Nelonen5,3 %5,9 %2 356 00048 %
Jim2,1 %1,8 %1 570 00032 %
Liv2,0 %2,1 %1 484 00030 %
Hero1,1 %1,1 %1 162 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,0 %2 871 00058 %
TV52,3 %1,9 %1 728 00035 %
Kutonen2,5 %1,7 %1 278 00026 %
Frii2,0 %1,8 %1 037 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %86 0002 %
TLC1,8 %1,3 %988 00020 %
Warner Bros. Discovery8,7 %6,9 %2 347 00048 %
STAR Channel2,6 %2,0 %1 222 00025 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %1 109 00022 %
Disney Finland4,9 %3,3 %1 711 00035 %
Paramount Network0,4 %0,3 %321 0007 %
AlfaTV1,1 %1,4 %929 00019 %
Muut2,8 %1,9 %903 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 049 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.