Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 157 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,5 %26,4 %1 114 00091 %
Yle TV217,3 %21,2 %980 00080 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %796 00065 %
Yle yhteensä54,1 %50,3 %1 134 00093 %
MTV317,8 %24,0 %1 087 00089 %
Sub2,1 %2,5 %621 00051 %
AVA1,7 %1,3 %572 00047 %
C More Total1,5 %0,7 %193 00016 %
MTV yhteensä23,1 %28,5 %1 100 00090 %
Nelonen4,8 %5,7 %878 00072 %
Jim1,7 %1,2 %564 00046 %
Liv1,4 %1,6 %537 00044 %
Hero0,7 %0,7 %400 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %9,2 %947 00077 %
TV51,5 %1,4 %612 00050 %
Kutonen1,6 %1,1 %393 00032 %
Frii1,9 %2,0 %417 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0002 %
TLC1,9 %1,1 %380 00031 %
Warner Bros. Discovery7,1 %5,7 %761 00062 %
STAR Channel1,4 %1,3 %406 00033 %
National Geographic Channel1,7 %0,9 %387 00032 %
Disney Finland3,1 %2,2 %566 00046 %
Paramount Network0,1 %0,1 %90 0007 %
AlfaTV1,8 %2,4 %503 00041 %
Muut2,1 %1,7 %256 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 157 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.