Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 132 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,6 %17,6 %1 401 00054 %
Yle TV229,8 %35,2 %1 776 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %913 00035 %
Yle yhteensä53,4 %55,4 %1 936 00074 %
MTV312,3 %15,6 %1 413 00054 %
Sub3,6 %3,2 %1 009 00039 %
AVA1,0 %0,9 %586 00022 %
C More Total1,7 %0,3 %304 00012 %
MTV yhteensä18,6 %20,1 %1 588 00061 %
Nelonen5,7 %6,3 %1 205 00046 %
Jim1,9 %2,0 %793 00030 %
Liv1,2 %1,2 %666 00025 %
Hero1,1 %1,5 %615 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,0 %1 424 00055 %
TV51,9 %1,6 %837 00032 %
Kutonen2,8 %2,0 %759 00029 %
Frii1,5 %1,3 %494 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0001 %
TLC1,0 %0,7 %415 00016 %
Warner Bros. Discovery7,4 %5,8 %1 127 00043 %
STAR Channel2,9 %2,4 %703 00027 %
National Geographic Channel3,0 %1,7 %653 00025 %
Disney Finland6,0 %4,1 %951 00036 %
Paramount Network0,4 %0,3 %178 0007 %
AlfaTV1,0 %1,2 %462 00018 %
Muut3,4 %2,2 %523 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 132 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.