Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %21,2 %1 505 00056 %
Yle TV222,1 %22,7 %1 783 00066 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %933 00035 %
Yle yhteensä49,7 %46,7 %2 051 00076 %
MTV317,7 %23,1 %1 554 00058 %
Sub2,2 %2,3 %770 00029 %
AVA2,0 %1,9 %667 00025 %
C More Total0,8 %0,2 %182 0007 %
MTV yhteensä22,7 %27,5 %1 713 00064 %
Nelonen6,0 %6,9 %1 242 00046 %
Jim1,7 %1,5 %653 00024 %
Liv2,5 %2,4 %708 00026 %
Hero1,1 %1,2 %484 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %12,0 %1 476 00055 %
TV52,0 %1,7 %771 00029 %
Kutonen1,2 %1,1 %507 00019 %
Frii2,6 %2,4 %482 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,8 %2,3 %534 00020 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,6 %1 098 00041 %
STAR Channel1,8 %1,9 %529 00020 %
National Geographic Channel1,8 %1,1 %508 00019 %
Disney Finland3,6 %3,0 %793 00030 %
Paramount Network0,2 %0,3 %161 0006 %
AlfaTV1,0 %1,4 %436 00016 %
Muut2,6 %1,6 %496 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 233 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.