Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %20,4 %1 578 00059 %
Yle TV222,0 %22,4 %1 746 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,5 %1 001 00037 %
Yle yhteensä50,6 %45,4 %2 085 00078 %
MTV318,7 %24,2 %1 673 00062 %
Sub2,2 %2,5 %975 00036 %
AVA2,2 %2,2 %765 00029 %
C More Total0,7 %0,2 %217 0008 %
MTV yhteensä23,8 %29,1 %1 869 00070 %
Nelonen5,3 %6,5 %1 293 00048 %
Jim1,7 %1,7 %739 00028 %
Liv2,5 %2,6 %873 00033 %
Hero0,9 %0,8 %527 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,6 %1 566 00058 %
TV52,6 %2,7 %898 00033 %
Kutonen1,0 %0,9 %489 00018 %
Frii2,4 %2,3 %528 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC2,5 %2,1 %575 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,1 %1 252 00047 %
STAR Channel1,5 %1,6 %573 00021 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %448 00017 %
Disney Finland3,0 %2,6 %791 00029 %
Paramount Network0,3 %0,2 %148 0006 %
AlfaTV1,1 %1,5 %473 00018 %
Muut2,3 %1,7 %464 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 303 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.