Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,6 %5,5 %561 00040 %
Yle TV244,2 %48,0 %881 00063 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,1 %291 00021 %
Yle yhteensä52,5 %54,6 %995 00071 %
MTV311,0 %12,8 %666 00047 %
Sub4,1 %3,0 %473 00034 %
AVA1,9 %2,4 %310 00022 %
C More Total0,9 %0,3 %99 0007 %
MTV yhteensä18,0 %18,5 %838 00060 %
Nelonen4,7 %4,3 %553 00039 %
Jim2,6 %2,4 %347 00025 %
Liv2,4 %2,6 %329 00023 %
Hero0,8 %0,7 %198 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %10,0 %719 00051 %
TV54,0 %4,7 %415 00030 %
Kutonen2,6 %2,4 %304 00022 %
Frii1,4 %1,2 %178 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %17 0001 %
TLC2,0 %2,2 %227 00016 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,6 %622 00044 %
STAR Channel3,1 %2,5 %295 00021 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %212 00015 %
Disney Finland5,5 %4,1 %393 00028 %
Paramount Network0,5 %0,3 %114 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %97 0007 %
Muut2,8 %1,6 %266 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 163 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.