Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %11,0 %687 00049 %
Yle TV232,0 %37,0 %873 00062 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,5 %287 00020 %
Yle yhteensä44,5 %49,5 %1 027 00073 %
MTV313,9 %15,3 %827 00059 %
Sub4,2 %3,2 %455 00032 %
AVA1,5 %1,7 %298 00021 %
C More Total0,4 %0,2 %65 0005 %
MTV yhteensä19,9 %20,4 %936 00067 %
Nelonen7,9 %7,4 %665 00047 %
Jim2,8 %2,9 %387 00028 %
Liv2,2 %2,4 %321 00023 %
Hero1,0 %0,8 %185 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %13,5 %830 00059 %
TV53,2 %3,0 %400 00028 %
Kutonen3,0 %2,2 %275 00020 %
Frii1,9 %1,5 %191 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %2 0000 %
TLC1,6 %1,1 %180 00013 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,1 %582 00041 %
STAR Channel4,7 %3,6 %331 00024 %
National Geographic Channel2,8 %2,4 %268 00019 %
Disney Finland7,4 %5,9 %462 00033 %
Paramount Network0,4 %0,5 %109 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %98 0007 %
Muut3,6 %1,7 %223 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 225 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.