Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %22,8 %1 634 00063 %
Yle TV224,9 %31,7 %1 728 00066 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,9 %946 00036 %
Yle yhteensä52,7 %56,4 %1 975 00076 %
MTV313,1 %15,3 %1 648 00063 %
Sub3,1 %2,8 %1 065 00041 %
AVA1,3 %1,0 %699 00027 %
C More Total0,5 %0,4 %217 0008 %
MTV yhteensä18,0 %19,4 %1 793 00069 %
Nelonen6,9 %6,8 %1 401 00054 %
Jim2,7 %2,2 %895 00034 %
Liv1,4 %1,5 %742 00028 %
Hero0,9 %0,8 %563 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %11,3 %1 607 00061 %
TV52,0 %1,9 %931 00036 %
Kutonen2,9 %1,9 %787 00030 %
Frii1,4 %1,4 %524 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %18 0001 %
TLC0,9 %0,6 %429 00016 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,3 %1 271 00049 %
STAR Channel2,7 %2,0 %757 00029 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %656 00025 %
Disney Finland5,6 %3,8 %998 00038 %
Paramount Network0,4 %0,2 %170 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %477 00018 %
Muut3,2 %1,7 %445 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 194 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.