Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,3 %18,9 %2 991 00061 %
Yle TV227,9 %30,5 %3 304 00067 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,0 %1 883 00038 %
Yle yhteensä53,7 %51,5 %3 838 00078 %
MTV315,2 %19,3 %3 052 00062 %
Sub2,7 %2,8 %1 987 00040 %
AVA1,6 %1,6 %1 399 00028 %
C More Total1,1 %0,4 %469 00010 %
MTV yhteensä20,5 %24,1 %3 404 00069 %
Nelonen5,2 %6,0 %2 457 00050 %
Jim2,0 %1,9 %1 543 00031 %
Liv1,9 %2,0 %1 567 00032 %
Hero0,9 %0,9 %1 092 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %10,8 %2 918 00059 %
TV52,5 %2,7 %1 821 00037 %
Kutonen1,9 %1,5 %1 227 00025 %
Frii1,9 %1,9 %1 028 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %44 0001 %
TLC1,7 %1,4 %1 014 00021 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,5 %2 445 00050 %
STAR Channel1,8 %1,6 %1 291 00026 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %1 047 00021 %
Disney Finland4,0 %3,2 %1 732 00035 %
Paramount Network0,3 %0,2 %323 0007 %
AlfaTV0,9 %1,3 %924 00019 %
Muut2,5 %1,6 %864 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 190 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.