Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 104 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %21,3 %1 469 00059 %
Yle TV221,5 %22,4 %1 674 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %911 00036 %
Yle yhteensä49,6 %46,5 %1 939 00077 %
MTV317,9 %23,2 %1 492 00060 %
Sub2,2 %2,3 %751 00030 %
AVA2,0 %1,9 %667 00027 %
C More Total0,7 %0,1 %166 0007 %
MTV yhteensä22,8 %27,5 %1 645 00066 %
Nelonen5,9 %6,9 %1 180 00047 %
Jim1,7 %1,5 %643 00026 %
Liv2,6 %2,5 %698 00028 %
Hero1,1 %1,2 %480 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %12,0 %1 408 00056 %
TV52,1 %1,8 %755 00030 %
Kutonen1,2 %1,1 %498 00020 %
Frii2,6 %2,4 %482 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,9 %2,3 %531 00021 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,6 %1 075 00043 %
STAR Channel1,9 %1,9 %519 00021 %
National Geographic Channel1,8 %1,1 %498 00020 %
Disney Finland3,7 %3,1 %773 00031 %
Paramount Network0,2 %0,3 %155 0006 %
AlfaTV1,0 %1,5 %426 00017 %
Muut2,6 %1,6 %454 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 104 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.