Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 250 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,6 %18,5 %1 046 00075 %
Yle TV223,9 %27,5 %1 059 00076 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %683 00049 %
Yle yhteensä47,9 %48,8 %1 200 00087 %
MTV313,2 %17,7 %1 006 00073 %
Sub3,4 %3,0 %624 00045 %
AVA1,9 %1,7 %485 00035 %
C More Total1,3 %0,3 %164 00012 %
MTV yhteensä19,8 %22,6 %1 078 00078 %
Nelonen6,3 %7,6 %819 00059 %
Jim1,9 %1,7 %505 00036 %
Liv2,6 %2,7 %493 00036 %
Hero1,4 %1,7 %460 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,6 %947 00068 %
TV52,7 %2,1 %604 00044 %
Kutonen2,9 %2,0 %504 00036 %
Frii2,3 %1,9 %376 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0002 %
TLC1,9 %1,9 %322 00023 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,0 %803 00058 %
STAR Channel2,8 %2,2 %444 00032 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %446 00032 %
Disney Finland5,5 %4,1 %619 00045 %
Paramount Network0,2 %0,2 %102 0007 %
AlfaTV0,6 %0,7 %271 00020 %
Muut3,7 %2,1 %292 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 250 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.