Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 195 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,9 %12,4 %822 00059 %
Yle TV210,0 %5,5 %693 00050 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,2 %435 00031 %
Yle yhteensä26,1 %20,2 %991 00071 %
MTV316,7 %21,9 %895 00064 %
Sub5,1 %5,0 %610 00044 %
AVA2,2 %3,0 %399 00029 %
C More Total0,8 %0,8 %144 00010 %
MTV yhteensä24,7 %30,6 %1 001 00072 %
Nelonen11,5 %14,7 %844 00060 %
Jim4,2 %4,2 %508 00036 %
Liv2,8 %3,0 %449 00032 %
Hero1,8 %2,5 %329 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %24,3 %966 00069 %
TV55,0 %3,4 %565 00040 %
Kutonen4,8 %5,0 %482 00035 %
Frii1,4 %1,1 %228 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %14 0001 %
TLC1,7 %1,3 %217 00016 %
Warner Bros. Discovery14,0 %11,9 %748 00054 %
STAR Channel4,5 %3,8 %415 00030 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %321 00023 %
Disney Finland7,4 %5,5 %543 00039 %
Paramount Network0,7 %0,8 %148 00011 %
AlfaTV0,2 %0,2 %106 0008 %
Muut6,7 %6,9 %425 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 195 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.