Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 362 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %26,9 %1 259 00090 %
Yle TV29,8 %6,8 %1 101 00078 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,7 %885 00063 %
Yle yhteensä41,3 %37,4 %1 305 00093 %
MTV316,1 %22,0 %1 217 00087 %
Sub4,2 %4,8 %914 00065 %
AVA2,0 %1,8 %656 00047 %
C More Total0,5 %0,5 %130 0009 %
MTV yhteensä22,7 %29,1 %1 276 00091 %
Nelonen6,9 %9,1 %1 119 00080 %
Jim2,7 %2,2 %691 00049 %
Liv1,8 %1,5 %711 00051 %
Hero1,8 %2,2 %673 00048 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,0 %1 200 00086 %
TV54,3 %2,9 %883 00063 %
Kutonen3,5 %3,3 %699 00050 %
Frii1,7 %1,9 %533 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0002 %
TLC1,5 %1,2 %449 00032 %
Warner Bros. Discovery12,1 %10,2 %1 058 00075 %
STAR Channel2,5 %2,4 %578 00041 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %617 00044 %
Disney Finland5,0 %4,1 %809 00058 %
Paramount Network0,3 %0,2 %162 00012 %
AlfaTV0,6 %0,7 %463 00033 %
Muut4,9 %3,3 %404 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 362 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.