Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %26,1 %1 755 00067 %
Yle TV211,4 %7,3 %1 609 00062 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %1 211 00047 %
Yle yhteensä42,3 %37,4 %1 959 00075 %
MTV314,0 %19,5 %1 775 00068 %
Sub4,1 %4,9 %1 368 00053 %
AVA1,4 %1,4 %841 00032 %
C More Total1,3 %1,3 %330 00013 %
MTV yhteensä20,7 %27,1 %1 969 00076 %
Nelonen6,5 %8,7 %1 624 00062 %
Jim3,4 %3,2 %1 112 00043 %
Liv1,2 %1,4 %895 00034 %
Hero1,4 %1,8 %858 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,1 %1 813 00070 %
TV54,2 %2,8 %1 280 00049 %
Kutonen4,5 %4,6 %1 116 00043 %
Frii1,2 %1,1 %616 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC0,9 %0,7 %547 00021 %
Warner Bros. Discovery12,2 %10,4 %1 542 00059 %
STAR Channel2,8 %2,6 %912 00035 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %897 00034 %
Disney Finland6,3 %4,8 %1 241 00048 %
Paramount Network0,4 %0,4 %269 00010 %
AlfaTV0,7 %0,8 %594 00023 %
Muut5,0 %4,6 %797 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 252 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.