Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 092 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %26,4 %1 672 00069 %
Yle TV211,1 %7,4 %1 486 00062 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,9 %1 180 00049 %
Yle yhteensä42,6 %37,7 %1 821 00075 %
MTV314,0 %19,5 %1 668 00069 %
Sub4,0 %4,9 %1 303 00054 %
AVA1,4 %1,4 %822 00034 %
C More Total1,3 %1,3 %308 00013 %
MTV yhteensä20,7 %27,1 %1 846 00076 %
Nelonen6,3 %8,6 %1 526 00063 %
Jim3,5 %3,1 %1 066 00044 %
Liv1,3 %1,4 %870 00036 %
Hero1,4 %1,8 %851 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,9 %1 705 00071 %
TV54,2 %2,8 %1 246 00052 %
Kutonen4,6 %4,6 %1 079 00045 %
Frii1,2 %1,2 %610 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC0,9 %0,7 %534 00022 %
Warner Bros. Discovery12,3 %10,4 %1 466 00061 %
STAR Channel2,8 %2,6 %860 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %870 00036 %
Disney Finland6,4 %4,8 %1 170 00048 %
Paramount Network0,5 %0,4 %266 00011 %
AlfaTV0,7 %0,8 %594 00025 %
Muut4,8 %4,3 %723 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 092 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.