Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 338 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %27,5 %3 529 00072 %
Yle TV210,4 %6,8 %3 096 00063 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,9 %2 396 00049 %
Yle yhteensä43,8 %38,2 %3 861 00079 %
MTV317,3 %23,1 %3 503 00071 %
Sub3,3 %3,9 %2 469 00050 %
AVA1,7 %1,7 %1 702 00035 %
C More Total0,8 %0,7 %502 00010 %
MTV yhteensä23,1 %29,4 %3 783 00077 %
Nelonen6,4 %8,6 %3 164 00064 %
Jim2,7 %2,6 %1 971 00040 %
Liv1,7 %1,7 %1 844 00038 %
Hero1,4 %1,7 %1 610 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,6 %3 539 00072 %
TV53,6 %2,4 %2 369 00048 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 851 00038 %
Frii1,6 %1,7 %1 326 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %60 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 209 00025 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,4 %2 919 00059 %
STAR Channel2,2 %2,2 %1 555 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 497 00030 %
Disney Finland4,9 %3,9 %2 149 00044 %
Paramount Network0,3 %0,3 %468 00010 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 209 00025 %
Muut4,1 %3,4 %1 356 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 338 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.