Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 336 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %28,9 %3 586 00073 %
Yle TV210,9 %8,6 %3 519 00072 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,0 %2 572 00052 %
Yle yhteensä44,0 %40,4 %3 928 00080 %
MTV313,5 %19,4 %3 504 00071 %
Sub4,2 %4,4 %2 681 00055 %
AVA2,0 %1,9 %1 980 00040 %
C More Total0,7 %0,5 %473 00010 %
MTV yhteensä20,5 %26,3 %3 833 00078 %
Nelonen6,2 %6,1 %3 187 00065 %
Jim3,1 %2,6 %2 225 00045 %
Liv1,6 %1,5 %2 058 00042 %
Hero1,8 %2,3 %1 817 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %12,5 %3 599 00073 %
TV54,3 %4,9 %2 746 00056 %
Kutonen2,7 %2,4 %1 960 00040 %
Frii1,8 %1,6 %1 601 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %89 0002 %
TLC1,7 %1,3 %1 405 00029 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,4 %3 227 00066 %
STAR Channel2,8 %2,6 %1 843 00038 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %1 762 00036 %
Disney Finland6,1 %4,9 %2 456 00050 %
Paramount Network0,4 %0,3 %545 00011 %
AlfaTV1,3 %1,5 %1 479 00030 %
Muut4,4 %3,8 %1 387 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 336 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.