Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 53/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 384 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %25,4 %3 531 00072 %
Yle TV214,5 %9,7 %3 320 00068 %
Yle Teema&Fem5,5 %3,9 %2 816 00057 %
Yle yhteensä45,0 %39,0 %3 930 00080 %
MTV313,5 %20,7 %3 546 00072 %
Sub3,3 %3,8 %2 595 00053 %
AVA1,9 %1,7 %1 859 00038 %
C More Total0,8 %0,8 %427 0009 %
MTV yhteensä19,5 %27,1 %3 825 00078 %
Nelonen5,0 %6,0 %3 114 00063 %
Jim3,2 %2,6 %2 257 00046 %
Liv2,0 %1,9 %2 039 00042 %
Hero1,5 %1,8 %1 704 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,4 %3 576 00073 %
TV56,4 %5,7 %2 940 00060 %
Kutonen2,7 %2,6 %1 953 00040 %
Frii2,0 %1,7 %1 576 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %93 0002 %
TLC1,9 %1,6 %1 467 00030 %
Warner Bros. Discovery13,3 %11,9 %3 400 00069 %
STAR Channel2,6 %2,7 %1 779 00036 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %1 755 00036 %
Disney Finland5,6 %4,6 %2 450 00050 %
Paramount Network0,5 %0,4 %538 00011 %
AlfaTV1,0 %1,4 %1 377 00028 %
Muut3,7 %3,5 %1 293 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 384 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.