Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 53/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 363 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,5 %23,2 %1 243 00089 %
Yle TV213,4 %9,7 %1 182 00084 %
Yle Teema&Fem5,6 %4,1 %1 048 00075 %
Yle yhteensä41,5 %37,0 %1 318 00094 %
MTV313,5 %20,3 %1 225 00087 %
Sub3,9 %4,5 %974 00069 %
AVA2,2 %2,0 %741 00053 %
C More Total0,6 %0,6 %157 00011 %
MTV yhteensä20,2 %27,5 %1 298 00093 %
Nelonen5,8 %7,5 %1 124 00080 %
Jim3,3 %2,8 %826 00059 %
Liv2,3 %2,2 %779 00056 %
Hero1,7 %2,0 %696 00050 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,5 %1 216 00087 %
TV56,8 %5,8 %1 027 00073 %
Kutonen3,2 %3,0 %751 00054 %
Frii2,4 %1,7 %644 00046 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %45 0003 %
TLC1,9 %1,6 %535 00038 %
Warner Bros. Discovery14,6 %12,6 %1 141 00081 %
STAR Channel2,8 %2,6 %632 00045 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %687 00049 %
Disney Finland5,7 %4,4 %886 00063 %
Paramount Network0,3 %0,2 %203 00014 %
AlfaTV0,7 %0,8 %526 00037 %
Muut4,2 %3,4 %408 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 363 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.