Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 53/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 103 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %24,5 %1 674 00069 %
Yle TV215,8 %10,7 %1 594 00066 %
Yle Teema&Fem5,2 %3,4 %1 347 00056 %
Yle yhteensä44,2 %38,6 %1 885 00078 %
MTV311,8 %18,8 %1 667 00069 %
Sub3,9 %4,5 %1 289 00053 %
AVA1,5 %1,4 %870 00036 %
C More Total1,1 %1,2 %240 00010 %
MTV yhteensä18,3 %25,9 %1 830 00076 %
Nelonen5,0 %6,1 %1 527 00063 %
Jim3,5 %2,8 %1 159 00048 %
Liv1,3 %1,4 %952 00039 %
Hero1,4 %1,8 %849 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %12,2 %1 733 00072 %
TV57,3 %6,4 %1 483 00061 %
Kutonen3,8 %3,7 %1 092 00045 %
Frii1,5 %1,2 %738 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0003 %
TLC0,9 %0,8 %632 00026 %
Warner Bros. Discovery14,0 %12,6 %1 641 00068 %
STAR Channel3,1 %3,0 %928 00038 %
National Geographic Channel3,9 %2,4 %961 00040 %
Disney Finland7,0 %5,4 %1 271 00053 %
Paramount Network0,5 %0,5 %286 00012 %
AlfaTV0,9 %1,2 %706 00029 %
Muut4,1 %4,2 %680 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 103 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.