Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 53/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 699 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %25,2 %3 709 00070 %
Yle TV214,9 %9,8 %3 554 00067 %
Yle Teema&Fem5,5 %3,9 %2 922 00055 %
Yle yhteensä44,9 %38,9 %4 199 00080 %
MTV313,3 %20,6 %3 725 00071 %
Sub3,4 %3,8 %2 723 00052 %
AVA1,9 %1,7 %1 916 00036 %
C More Total0,9 %0,9 %498 0009 %
MTV yhteensä19,5 %27,0 %4 073 00077 %
Nelonen5,1 %6,1 %3 298 00062 %
Jim3,1 %2,6 %2 314 00044 %
Liv2,0 %1,9 %2 097 00040 %
Hero1,5 %1,8 %1 734 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %12,4 %3 773 00071 %
TV56,4 %5,7 %3 078 00058 %
Kutonen2,7 %2,6 %2 010 00038 %
Frii1,9 %1,7 %1 613 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %96 0002 %
TLC1,9 %1,6 %1 524 00029 %
Warner Bros. Discovery13,2 %11,9 %3 576 00068 %
STAR Channel2,7 %2,8 %1 849 00035 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %1 815 00034 %
Disney Finland5,6 %4,7 %2 557 00048 %
Paramount Network0,5 %0,4 %548 00010 %
AlfaTV1,0 %1,4 %1 397 00026 %
Muut3,8 %3,6 %1 388 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 699 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.