Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 53/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %11,5 %822 00059 %
Yle TV214,7 %8,9 %786 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %571 00041 %
Yle yhteensä29,3 %23,1 %1 025 00073 %
MTV311,2 %17,0 %863 00062 %
Sub5,1 %5,4 %632 00045 %
AVA2,5 %2,3 %391 00028 %
C More Total1,0 %1,3 %123 0009 %
MTV yhteensä19,7 %25,9 %982 00070 %
Nelonen7,3 %8,4 %752 00054 %
Jim3,8 %3,4 %529 00038 %
Liv3,3 %3,1 %469 00034 %
Hero2,0 %2,4 %365 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %17,3 %955 00068 %
TV510,7 %9,8 %795 00057 %
Kutonen3,6 %3,8 %440 00032 %
Frii1,9 %1,8 %306 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %26 0002 %
TLC1,8 %1,6 %301 00022 %
Warner Bros. Discovery18,3 %17,4 %912 00065 %
STAR Channel4,8 %5,3 %464 00033 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %391 00028 %
Disney Finland8,4 %7,5 %636 00046 %
Paramount Network1,1 %1,2 %165 00012 %
AlfaTV0,1 %0,2 %136 00010 %
Muut7,0 %8,1 %403 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 226 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.