Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 53/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %26,3 %1 856 00074 %
Yle TV213,2 %8,7 %1 726 00069 %
Yle Teema&Fem5,8 %4,4 %1 469 00059 %
Yle yhteensä45,8 %39,4 %2 045 00082 %
MTV315,1 %22,4 %1 879 00075 %
Sub2,8 %3,1 %1 306 00052 %
AVA2,3 %2,1 %990 00040 %
C More Total0,5 %0,4 %187 0007 %
MTV yhteensä20,7 %28,1 %1 995 00080 %
Nelonen5,0 %5,9 %1 587 00064 %
Jim2,8 %2,4 %1 098 00044 %
Liv2,6 %2,4 %1 087 00044 %
Hero1,5 %1,8 %855 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,5 %1 843 00074 %
TV55,4 %5,0 %1 457 00058 %
Kutonen1,6 %1,7 %861 00034 %
Frii2,4 %2,1 %837 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC2,8 %2,2 %835 00033 %
Warner Bros. Discovery12,5 %11,3 %1 760 00070 %
STAR Channel2,2 %2,5 %851 00034 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %793 00032 %
Disney Finland4,3 %4,0 %1 178 00047 %
Paramount Network0,4 %0,2 %252 00010 %
AlfaTV1,1 %1,6 %671 00027 %
Muut3,3 %2,9 %612 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 281 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.