Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,6 %14,3 %817 00059 %
Yle TV213,4 %8,1 %826 00059 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,7 %460 00033 %
Yle yhteensä30,1 %24,2 %1 007 00072 %
MTV310,6 %14,2 %841 00060 %
Sub6,8 %7,3 %669 00048 %
AVA2,6 %3,1 %402 00029 %
C More Total0,9 %0,6 %140 00010 %
MTV yhteensä20,9 %25,2 %982 00070 %
Nelonen9,5 %10,4 %784 00056 %
Jim3,7 %3,6 %478 00034 %
Liv2,5 %2,2 %479 00034 %
Hero2,3 %2,9 %408 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,1 %19,1 %941 00067 %
TV57,2 %8,6 %662 00047 %
Kutonen3,4 %3,8 %470 00034 %
Frii2,0 %1,8 %302 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %18 0001 %
TLC1,7 %1,6 %317 00023 %
Warner Bros. Discovery14,6 %15,9 %825 00059 %
STAR Channel5,3 %4,8 %471 00034 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %367 00026 %
Disney Finland8,4 %6,9 %600 00043 %
Paramount Network0,8 %0,9 %140 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %173 00012 %
Muut6,8 %7,4 %407 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 197 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.