Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 398 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %29,9 %1 993 00074 %
Yle TV212,0 %8,0 %2 003 00075 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,1 %1 396 00052 %
Yle yhteensä46,2 %41,0 %2 217 00083 %
MTV314,8 %21,3 %1 960 00073 %
Sub3,6 %3,8 %1 407 00053 %
AVA2,4 %2,3 %1 077 00040 %
C More Total0,6 %0,2 %233 0009 %
MTV yhteensä21,4 %27,6 %2 127 00079 %
Nelonen6,8 %6,9 %1 779 00066 %
Jim2,4 %2,2 %1 125 00042 %
Liv2,0 %1,8 %1 102 00041 %
Hero1,5 %1,9 %875 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %12,7 %1 989 00074 %
TV53,7 %4,3 %1 434 00054 %
Kutonen1,5 %1,5 %921 00034 %
Frii1,9 %1,8 %831 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %32 0001 %
TLC2,4 %1,7 %772 00029 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,6 %1 724 00064 %
STAR Channel2,1 %2,2 %918 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %808 00030 %
Disney Finland4,4 %3,9 %1 234 00046 %
Paramount Network0,3 %0,3 %266 00010 %
AlfaTV1,6 %1,9 %803 00030 %
Muut3,9 %3,0 %729 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 398 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.