Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 402 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %28,2 %1 942 00072 %
Yle TV210,3 %6,3 %1 739 00065 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,8 %1 267 00047 %
Yle yhteensä45,0 %38,4 %2 183 00081 %
MTV320,3 %26,4 %1 947 00073 %
Sub2,7 %2,9 %1 226 00046 %
AVA2,1 %1,9 %894 00033 %
C More Total0,3 %0,3 %211 0008 %
MTV yhteensä25,4 %31,6 %2 066 00077 %
Nelonen6,6 %8,9 %1 744 00065 %
Jim2,1 %2,2 %932 00035 %
Liv2,2 %2,0 %997 00037 %
Hero1,3 %1,6 %776 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,7 %1 945 00073 %
TV52,9 %2,0 %1 146 00043 %
Kutonen1,6 %1,8 %790 00029 %
Frii2,0 %2,2 %726 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC2,4 %1,8 %678 00025 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,3 %1 490 00056 %
STAR Channel1,6 %1,8 %712 00027 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %638 00024 %
Disney Finland3,3 %3,1 %1 006 00038 %
Paramount Network0,2 %0,2 %205 0008 %
AlfaTV1,0 %1,2 %618 00023 %
Muut3,5 %2,5 %687 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 402 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.