Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 654 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %27,2 %3 697 00070 %
Yle TV210,8 %6,8 %3 348 00063 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,9 %2 478 00047 %
Yle yhteensä43,7 %37,9 %4 141 00078 %
MTV317,2 %23,1 %3 722 00070 %
Sub3,4 %3,9 %2 594 00049 %
AVA1,7 %1,7 %1 734 00033 %
C More Total0,8 %0,8 %541 00010 %
MTV yhteensä23,1 %29,4 %4 035 00076 %
Nelonen6,6 %8,8 %3 367 00064 %
Jim2,7 %2,7 %2 044 00039 %
Liv1,7 %1,7 %1 892 00036 %
Hero1,4 %1,7 %1 633 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,9 %3 758 00071 %
TV53,6 %2,4 %2 426 00046 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 905 00036 %
Frii1,6 %1,7 %1 342 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %63 0001 %
TLC1,6 %1,3 %1 225 00023 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,3 %3 032 00057 %
STAR Channel2,2 %2,2 %1 624 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 535 00029 %
Disney Finland4,8 %3,9 %2 247 00043 %
Paramount Network0,3 %0,3 %474 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 212 00023 %
Muut4,2 %3,5 %1 484 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 654 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.